sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Kysyin ekana että tuoko se on, vaikka tunnistin ja näin lapseni heti

Rv 10+0: Herättiin ja lähdettiin neuvolaan. Ensimmäinen lääkärinkäynti alkoi klo. 9:20 ja lääkärinä oli mukava nuori blondi nainen. Mentiin istumaan ja hän kyseli miten oon voinut, onko ollut pahoinvointia, verenvuotoa, vatsatuntemuksia ja missä käyn töissä. Puhuttiin mun verenpainetaudista ja näytin hänelle mun kotiseuranta mittaukset ja lääkäri sanoi että mun arvot ovat raskauden aikana olleet niin hyvät, että lääkitystä ei välttämättä tarvitse aloittaa. Ainakaan nyt. Lääkäri konsultoi toista lääkäriä ja soittaa mulle seuraavana päivänä että miten on, aloitanko lääkityksen vaiko en. Keskustelun jälkeen hän ohjasi mut pukuhuoneeseen riisuuntumaan ja menin normaalille gyne-tutkimuspöydälle makaamaan. Siitä alkoi sisätutkimus ja kaikki näytti siltä niinkuin piti. Lääkäri tunnusteli mun kohdun ja kehui että se on kasvanut ja pulloittaa okein hyvin. Kun tutkimus oli valmis, hän kutsui Matiaksen minun viereeni. Lääkäri laittoi hurjan näköisen ultralaite kepin päälle kondomin ja nyt alkoi ultraus alateitse. Tutkimuksen tuoma hirveä ja epämukava olo katosi saman tien ja kyyneleet alkoivat virtaamaan kun ruudulle pomppasi samantien jokin musta möykky. Kysyin ekana että tuoko se on, vaikka tunnistin ja näin lapseni heti. Näitä tilanteita kaikki on nähnyt elokuvissa ja televisiossa, mutta kun tämä kaikki tapahtuu itselleen ja kaikki on yhtäkkiä jotenkin todella realistista nin fiilis oli sanoinkuvaamaton, olin niin onnellinen ja samalla helpottunut. Siellä on oikeasti elämää ja osasin erottaa heti sydämenlyönnitkin ennenkun lääkäri ehti sitä näyttää. Tuijotin vain ruutua ja itkin hysteerisesti hymyillen ja äänekkäästi samalla puristaen Matiasta kädestä. Se hetki ei tule unohtumaan koskaan ja olisin voinut tuijottaa meidän pikkuista koko päivän. Lääkäri kutsui puheissaan minua äidiksi ja se tuntui hyvältä. Lääkäri paineli vatsaa ja sai alkion kääntymään mutta hereille häntä ei saatu. Mutta siellä on nyt hyvä nukkua, keräillä voimia jotta jaksaa kasvaa isoksi ja vahvaksi. Lääkäri mittasi alkion pituudeksi 3cm ja koko vastasi päivälleen ja tismalleen raskauspäivää 10+0. Saatiin ultrakuva kotiin ja sitä on ihana katsella. Tuosta käynnistä, pikkuisen kanssa ensitapaamisesta lähtien olo on taas ihan uudenlainen. En ole kärsinyt menettämisen pelosta missään vaiheessa, enkä mieti sitä vieläkään, mutta siitä hetkestä lähtien on ollut tunne ja huoli että pikkuisella olisi aina, koko elämänsä ajan kaikki hyvin ja hänellä olisi turvallinen olla. Pieni rakas menee nyt kokomaailman edelle ja millään muulla ei ole väliä kunhan hänellä on elämässään kaikki hyvin.


Rv 10+1: Töissä väsytti, heikotti ja oli vatsatuntemuksia. Lääkäri soitti mulle ja kertoi että hän oli konsultoinut toista lääkäriä joka on erikoistunut näihin raskaudenajan verenpainetauti asioihin ja
lääkitystä ei tarvitse aloittaa kun arvot ovat olleet normaalit. Mahtavaa!

Rv 10+2: Väsyttää. Vatsa kipuilee, alapäässä tuntuu pientä hetkittäistä kipua ja vatsa on sekaisin.

Rv 10+3:
Matias haki mut töistä ja meillä oli bänditreenit illalla klo 22:30 huhhuh. Kulta oli ostanut itselleen mun lemppari miestenhajuvettä, mulle suklaata ja vauvalle ensimmäisen lelun, pupu pehmolelun!

Rv 10+4:
Tänään meillä bändin kanssa oli kaksi joululaulu keikkaa hyvinkään kauppakeskus Willassa. Siellä oli kivat joulumarkkinat. Saatiin ostettua joululahjoja perheille ja sieltä kun lähdettiim niin vein Matiaksen työpaikan pikkujouluihin. Mä jäin kotiin ja oli outoa olla koko ilta yksin. Kävin tunnin kauppareissulla, kotona katselin GG:tä (gossip girl) ja leivoin suklaakakun huomisia kihlajaisjuhlia varten.

6 kommenttia:

  1. mä ehdin jo pelästyä, etten pääse enään seurailemaan sun blogia kun olit sulkenu blogin hetkeksi .. ehdin jo laittaa sulle facebookissaki viestiä .. : D mutta tosi kiva kun palasit ja pääsee taas seurailemaan kuulumisia ! teillä oliki jo tuo lääkäri ja saitte nyt ihka oikean todisteen pienokaisen olemassa olosta ! meillä on tuo sama lääkärikäynti edessä nyt ensi tiistaina ja en millään malttaisi odottaa ! .. tosin mua pelottaa kauheesti se sisätutkimus yms .. ahistaa kaikki tollaset gynekologiset tutkimukset .. :( mut kaipa siihen tottuu, vähän pakkohan se on, niitä kun kuitenkin on tiedossa melko monta .. kyselit tuolla aikasemmin, että mikä on ollu olo ja että onko väsyttäny, nii siis kyllä, ihan koko ajan väsyttää ihan kamalasti ja tuntuu ettei oikein mitään jaksaisi tehdä .. ja just kun pääsin kehumaan, että ei ole ollut mitään pahoinvointeja niin kyllähän ne sieltä tuli ja tiputukseen siinä sit päädyttiin :/ mulla on ollu tosi rajua tää pahoinvointi, tämä viikko meni taas sängyssä maatessa ja oksennellessa, mutta nyt taas onneksi helpottaa ! onneks sä oot päässy helpommalla :) nii ja hei ihan mielettömän paljon onnea kihlauksen johdosta ! <3 millanen se ultralaite muuten on ja miten se toimii ? ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Jassu, oon pahoillani sun huonovointisuudesta ja kurjasta olosta! Ei kuulosta yhtään kivalta.. hyi hitto.. :( Kiitos onnitteluista ja anteeksi blogihiljaisuudestani. Nyt oon kuitenkin täällä taas ja kerrottavaa riittää! :) Noi gyne jutut ovat todella ahdistavia, vähän kivuliaitakin jos on liian jännittyneessä tilassa. Mutta sitä sun ei kannata jännittää, tai älä ainakaan pelkää, se on ohi 1-2 minuutissa, ainakin mulla oli. Hitto en oo huomannu sun fb viestiäsi, mä vähän mietinkin ja sanoin Matiakselle että toivottavasti mun lukijat eivät oo vihasia ja lähde pois mun blogihiljaisuuteni takia :D Käyn laittamassa sulle viestiä takas!! :)

      Poista
  2. Ihanaa että kirjotat taas blogia, ehdin jo huolestua :D Tätä on niin mielenkiintoista lukea siks, että meillä on raskaudet aikalailla samassa vaiheessa :D Mullaki eka ultra oli just rv10+0 ja pienokainen oli vähän yli 3 cm <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin saadaan molemmat kesänyytit syliin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Mä vähän pelkäsinkin sitä että jotkut varmasti huolestuu kun pidin pientä taukoa. Mutta kaikki on paremmin kuin hyvin ja niin näköjään sielläkin! Ihanaa, paljon onnea <3 Eikö ollutkin aika uskomatonta nähdä oma masuasukki? :) On niin mieletöntä että miten niin pienestä hentokaisesta kasvaa kesäkuuksi niin iso ja vahva syntyäkseen tähän maailmaan <3 Paljon tsemppiä teille kaikille! :)

      Poista
  3. Moi! Harvoin mitään blogeja kommentoin, mutta nyt on taas sen aika! Tosi kiva, kun tulit takasin julkisesti tänne. Löysin sun blogin sattumalta, ja jäin seuraamaan kun kirjotat niin yksityiskohtaisesti tuntemuksista. Meillä on vielä vasta yritysvaiheessa raskausasiat, mutta on mukava lukea muiden kokemuksia. Harmittelin paljon, kun tajusin, että oot laittanu blogin yksityiseksi :( Onneks tulin nyt katsomaan, josko olisi kuitenkin jotain kirjoituksia tullut! Tervetuloa siis takaisin ja oikein hyvää raskausaikaa ja tulevaa joulun odotusta koko teidän perheelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ja kiitos paljon kommentistasi! :) Kiva kuulla ja pahoittelut siitä blogitauosta, sellaista ei enään tule :) Kiva kun tulit katsomaan ja kommentoimaan. Arvostan! :) Ihanaa joulun odotusta ja tsemppiä yritykseen teille molemmille! <3

      Poista