maanantai 3. marraskuuta 2014

Halloween juhlat

Rv 7+1: Ei niin mitään oireita paitsi se menkkamainen aaltoilu hetkittäin.
 
Rv 7+2: Sain 2 päivää sairaslomaa flunssan takia. Menin lääkäriin poskionteloiden takia, koska olen kurnannut ja syljennyt limaa kohta jo melkein 2 viikkoa. Mutta ontelot olivat puhtaat, mulle diagnosoitiin perus virus flunssa enkä tarvitse onneksi antibiottikuuria. Terkkarin jälkeen menin moikkaamaan miestäni töihin jonka jälkeen menin kotiin lepäämään.

Rv 7+3:
Vapaapäivä ja perjantai! Tänään meillä molemmilla alkoi viikonloppu. Olo on vielä tukkoinen ja limaa irtoaa poskionteloista inhottavasti. Olo on ollut hyvä. Väsymys on kova ja jatkuvaa. Illalla katsottiin Paula Koivuniemen vain elämää -jakso, syötiin iltapalaksi uunisämpylöitä, tomaattikeittoa ja juotiin glögiä. Myöhemmin harrastettiin järisyttävän hyvää seksiä ja mentiin onnellisina nukkumaan.



 Rv 7+4: Tänään oltiin meidän ystävien luona halloween bileissä ja oli kyllä tosi kivaa! Pelattiin monta tuntia pantomiinia, kuunneltiin musiikkia ja muuten vaan seurusteltiin. Talon emäntä oli panostanut ja oli hienosti koristellut asuntoa halloween-teeman mukaisesti. Tämän lisäksi siellä oli tarjoiluna lämpimiä voileipiä, salaattia, kääretorttua ja sangriaa - muille :) Illan aikana kohtua vähän nipisteli sohvalla istuessa. Me ei jaksettukkaan lähteä baariin tanssimaan, kun me liikuttiin kämpiltä pois vasta puolen yön aikaan. Kun lähdettiin, niin sisko alkoi taas ahdistelemaan meitä vauvakysymyksillä ja kysyi jopa mun kierrostakin. Viimeksi sisko uteli tästä asiasta kuitenkin vain tasan viikkoa aiemmin. Itse en kehtaisi, kyseessä on kuitenkin niin henkilökohtaiset aiheet kuten seksi, raskaus, kuukautiskierto ja ovulaatio. Valehtelin tyyneesti päin naamaa eikä tehnyt tälläkertaa edes pahaa! :D Olo oli todella ristiriitainen ja olin kyllä otettu miten paljon sisko välittää. Tavallaan toi sen uteliaisuus ja malttamattomuus on söpöä ja pelkkää rakkautta mua kohtaan, mutta sen pitäis ymmärtää että kerron sitten kun haluan on kerrottavaa. Mitä jos oikeasti vielä yritettäisiin lasta? Suuttuisin ja ahdistuisin siskon  puheista. Vietiin muut baariin ja jatkettiin matkaamme kohti kotia, Riihimäkeen. Onneksi tehtiin näin, koska mua väsytti todella paljon ja oli ihanaa päästä lämpimään kainaloon nukkumaan väsymys pois. <3



Rv 7+5: Sunnuntaina otettiin rennosti, käytiin ruokakaupassa ja Hyvinkäällä. Mulla oli bänditreenit ja Matias meni siksi ajaksi kaverin luokse pelailemaan pleikkaa. Olo on ollut hyvä, pientä päänsärkyä lukuunottamatta. Rinnat tuntuvat jotenkin raskailta ja se väsymys jatkuu edelleen. Illalla kotona katsottiin vielä yksi huippu toiminta elokuva.


 Rv 7+6: Tänään alkoi työviiko 4/7 ja oltiin ulkona kokopäivä. Mieli on ollut herkässä viimeiset päivät ja oon meinannut bustaa itseni pari kertaa. Mua on alkanut itkettää ihan pikkuasiat, mutta onneksi oon aina saanu otettua itseäni niskasta kiinni ja pitänyt itkut sisälläni! Oon harmitellut kun ei ole vihlonnut piiiitkän aikaan, mutta tänään töissä vihloi noin minuutin ajan. Ihania elonmerkkejä.. <3

14 kommenttia:

  1. Seksi on sulle henkilökohtainen asia jos oma siskosi asiasta kyselee mutta kuitenkin nettiin kirjoitat varsin avoimesti asiasta tuntemattomille ihmisille? Lukeeko miehes näitä tekstejä ja tietääkö mitä kirjoitat teidän seksin harrastamisesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Matias on tietoinen kaikesta mitä tänne kirjoitan, onhan kyseessä kuitenkin meidän perheen perustamis blogi ja tää kertoo meidän arjesta ja elämästä. Matias oikolukee mulle nää kaikki tekstit, koska mulla on todettu vaikea lukihäiriö jo pikkutyttönä. Hän on myös ylpeä musta ja tukee mua tän blogin suhteen.

      Oon kertonut blogin ensimmäisessä postauksessa yrityskerrat ennen ovulaatiota ja tässä tekstissä kerroin mitä minäkin päivänä on tapahtunut ja kehuin miten hyvää seksiä meillä oli ennen nukkumaanmenoa. Se ei ole avoimesti kertomista. Mutta se on liian henkilökohtaista kun isosisko utelee meidän vauvakuumeesta ja vauvantekohommista. Tänne kirjoittaminen on aivan eri asia kuin se että joku yrittää väkisin kaivaa vastauksia meidän vauvanteosta ja mun kuukautiskierrosta. :)

      Poista
  2. täällä plussattiin reilu viikko sitten ja laskettu aika kesä-heinäkuun vaihteessa eli pari viikkoa teitä jäljessä tullaan ! hauska lukea toisen samassa tilanteessa olevan tuntemuksia ! :) me kun ollaan aika samanikäisiä ja ehkä vähän saman oloisiakin ^^ ja me yritettiin 2 kuukautta ku tulikin jo positiivinen tulos :) mulla ei ole oikein ollut mitään oireita vielä, alussa oli mahakipuja mutta nyt vähään aikaan ei ole ollut mitään oireita ! parin viikon päästä pääsee onneksi neuvolaan ja saa tietoja yms :) en ymmärrä miten pystytte olemaan kertomatta raskaudesta ! : D mä en oo edes yhtä pitkällä kun sä mutta tooosi monet läheiset tietää jo asiasta, en mä malta pitää suutani kiinni, tekis vaan mieli huutaa koko maailmalle <3 mutta hirmu paljon tsemppiä raskauteen ja hirmu isot onnittelut vanhemmille tulevasta perheenlisäyksestä ! :) jään seurailemaan blogia ja kuulumisia !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi! Ensinnäkin iso kiitos ihanasta viestistäsi ja paljon onnea myös teille!! :) Tervetuloa seurailemaan ja toivottavasti näistä teksteistä on sulle hyötyä. Sähän tuut sitten ihan mun perässä, ihanaaa! :) Nautitaan vielä kun voidaan kun kummallakaan meistä ei ole vielä sitä kuuluisaa pahoinvointia :D Meillä on neuvola ensiviikon tiistaina ja siitä viikon päästä on eka lääkärikäynti jonka jälkeen kerrotaan raskaudesta meidän läheisille. Toivottavasti siellä on kaikki oikeilla paikoillaan ja kuultaisiin ne sydänäänet <3 Se on niin yksilöllistä milloin kukakin haluaa kertoa raskaudesta muille, mutta helppoa tää ei ole ollut! :D Seuraileppas sun masua seisaalteen niin että katsot varpaisiin päin, mulla pullistaa jo kohtu näkyviin oikealla puolella masua sillälailla vinosti. Vasemmalla puolella ei mitään mutta oikea puoli on koholla ja tämän huomasin vahingossa jo raskausviikolla 6+4 jos oikein muistan.. :) Paljon tsemiä ja jaksuja myös teille. Tulehan sitten kertomaan oireista ja neuvolasta mullekkin!!

      Poista
  3. kiitos ! ^^ juu mä voisin oikein mielellään skipata kokonaan sen pahoinvoinnin, ei oikein innostais : D mä odotan jo niin innolla sitä lääkärii ku se saattaa kattoo sil ultraäänikuval vauvaa .. <3 ja sit tosiaan et jos kuulis ne sydänäänet :) mulla on tänään 6+0 ja maha ei oo kasvanu, mä en oo mikään laiha joten mulla on jo valmiiksi tuollanen pömppö "raskausmaha" et katotaan nyt sit millon sen erottaa oikeeks vauvamahaks :' D ja enköhän mä melko aktiivisesti täällä kommentoi ja kysele ja kertoile ! ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No äläpä vaan!! :) Mulla on tasan viikon päästä ensimmäinen lääkärikäynti ja jos tarve vaatii niin aion kaikin konstein vaatia ultrakuvausta! :D Ja sydänäänet kuultua uskaltaa kertoa perheille vauva uutiset :) Noo, sieltä se vauvamasu vielä tulee, pikkuhiljaa pikkuhiljaa! Ootko voinut ihan hyvin? Onko voimakasta väsymystä jo ilmennyt?

      Poista
  4. Kivan oloinen blogi sinulla :) olen itse juuri samassa vaiheessa raskaudessa ja vielä saman ikäinenkin. Olemme kaksi ja puoli vuotta yrittäneet ja nyt olen sitten vihdoin raskaana! :) jään ilolla seuraamaan blogisiasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! :) Tännehhän ilmestyy nyt paljon kommentteja muilta odottavilta ja mun ikäisiltä. Ihanaa vertaistukea kaikille! :) Paljon onnea raskaudestasi. Onko jo kovaa raskaus väsymystä?

      Poista
  5. Kiva blogi sinulla, jään innolla seuramaan.:) olen itse juuri samassa vaiheessa raskaana ja ensimmäistä odotetaan. Satun olemaan vielä saman ikäinenkin :) olemme kaksi ja puoli vuotta yrittäneet lasta ja nyt vihdoin ja viimein olen raskaana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon <3 Oi että, erittäin paljon onnea ja tsemmpiä raskauteen teille molemmille! Olette kyllä raskaus onnen ansainneet! <3 Olen onnellinen teidän puolestanne. Miten olet jaksellut nyt plussauksen jälkeen? :)

      Poista
  6. Kiva blogi sinulla!!
    Täällä ollaan juuri samassa vaiheessa raskaana ja ensimmäistä odotetaan. Satun olemaan vielä saman ikäinenkin :)
    Jään ilolla seurailemaan blogisiasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompa kiva kuulla, tervetuloa! :) Onnea raskaudestasi! Ihanaa <3 Miten olet jaksellut? :)

      Poista
  7. Ette taida siskosi kanssa kovin läheisiä olla jos ahdistaa kysymykset perusasioista. Meidän perheessä kyllä jaetaan ja puhutaan avoimesti kaikesta. Kannattaisko ehkä sanoa siskollesi jos on tuommoisia ajatuksia ettei täältä sitten lue. Mietinpähän vaan. :)

    Onnea jokatapauksessa sinulle/teille. Toivottavasti tuleva lapsenne saa sellaisen kasvuympäristön että kokee voivansa puhua avoimemmin asioista kun äitinsä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos onnitteluista :) Mutta nyt et tiedä mistä puhut. Valtaosa pariskunnista haluaa kertoa raskaudesta vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, ei halua kertoa asiasta muille aiemmin ja kieltää kaiken siihen saakka. Me ollaan Amandan kanssa erittäin läheisiä olleet aina ja voidaan puhua toisillemme kaikesta. Kyse oli nyt kuitenkin kuuden viikon aikajaksosta, siitä että haluttiin salata koko raskaus aina viikolle 10 saakka ja sitä ennen ei haluttu kertoa tai puhua siitä kenellekkään. Edes tulevalle tädille. Vaitiolo oli raskasta, ahdistavaa ja toi ristiriitaisia tuntemuksia kun siitä kyseltiin. En halunnut kuulla uteliaita kysymyksiä raskauteen liittyen kun halusin kertoa asiasta, mutte en kuitenkaan vielä ennen lääkärikäyntiä. Mutta onneksi olen nyt saanut avautua kaikesta mahdollisesta siskolleni ja olen pahoitellutkin Amalle kun ilouutisen jälkeen tekstiä ja asiaa tuli kuuden viikon ajalta tiivistettynä kahteen päivään :D Huomenna on eka ultra ja sen jälkeen haluan kertoa myös muillekkin tutuille raskaudestani ylpeillen ja iloiten kun varmuudella tiedän että kaikki on masuasukilla kunnossa ja mainostan sitten tätä blogiani kaikille mahdollisille nyt kun on julkista tietoa!! :)

      Poista