perjantai 10. kesäkuuta 2016

Syntymäpäivätarjoilut

Sisko (Paten kummitäti) oli tarjoutunut tekemään porkkanakakun syntymäpäiville. Mä leivoin kaksi mun vakkari juustokakkua. Ne sai taas tosi paljon kehuja ja toisesta kakusta ei jäänyt paljoa jäljelle. 
Isoisoäideille mä olin kattanut keittiön pöydän valmiiksi ja muut vieraat söivät jalkapallo kertakäyttölautasista olohuoneen puolella. Paten yksi isoisoäideistä istuskelee jo pilvien reunalla taivaassa ja muut isoisoäidit joivat kahvit hänen perintökupeistaan.
Meillä ei mennyt ainuttakaan pilttipurkkia vauvavuotena joten pyysin isosiskolta tyhjiä pilttipurkkeja juhliin. Pesin ja koristelin ne. Äiti ja anoppi auttoivat. Ja valmistin niihin hedelmäkiisseliä tarjoiltavaksi syntymäpäiville.
Mehukanisteri oli taas menestys ja nopea apu janoisille! Ostettiin se joskus Matiaksen syntymäpäiville boolia varten. Meidän kaksiossa taisi olla lähes 25 ihmistä ja täällä oli aika kuuma. Eka satsi mehua loppui hetkessä ja tää systeemi sai jälleen kehuja vierailta.
Pikkuleiviksi oli tarjolla Pate-keksejä. Koristelin suklaa-kaurakekseihin 
P-kirjaimet ja ne olivat kyllä maukkaita. Samalla nopea tekoiset ja näyttävät.
 
Suolaisena tarjoiltavana meillä oli piirakoita. Olin leiponut aamulla kaksi peltipiirakkaa. Täällä olikin aamulla aika sekasotku ja härdelli ennen juhlia. Astioitakin tiskattiin ja pestiin pari koneellista. En ollut ennen tehnyt peltipiirakoita, mutta ajattelin että ne olisivat kivat tehdä. Vähällä vaivalla sai kaksi isoa pellillistä piirakkaa, riittoisaa, edullista ja yhdestä tuli monta palaa. Makuina olin laittanut tonnikalan ja kinkun. Nämä olivat myös menestys ja saivat tosi positiivista palautetta!
Synttärisankarille olin leiponut aamulla oman kakun kun pojat olivat vielä untenmailla. Kuvaa en kiireessä muistanut ottaa mutta se näkyy tuossa videolla. Kakku koostui 1 banaanista, kananmunasta, öljystä, maidosta, kaurahiutaleista ja mustikoista. Syntymäpäiväsankari tykkäsi kovasti kiisselistä ja kakustaan. Se oli äidille tärkeintä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti