sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Helppo lasagne

Rv 5+6: Huh miten aika menee nopeasti. Huomenna on jo 2 viikkoa siitä kun plussasin. Aamulla sängystä noustessa sattui mahaan. Tänään alkoi työviikko 2/7 ja töissä vihloi kerran.

Rv 6+0: Ihanaa miten oon jo näin pitkällä ja kolmen viikon päästä onkin jo eka neuvola käynti. Tein tänään anopille 2 juustokakkua, sillä on huomenna nimipäivät. Mä en pääse kakkukahveille töiden takia, mutta vien kakut anopille ennen kun lähden töihin. Töissä vihloi ihanasti 5 vahvaa kertaa!

Rv 6+1: Aamulla vein kakut anopille. Olin töissä 2 tuntia ja lähdin sitten kodin kautta päivystykseen. Luulin että mulla oli vti, mutta ne tuntemukset olivatkin vain jotain uusia raskausoireita. Lääkäri ei raskauden, eikä varman vti:n takia halunnut kirjoittaa mulle reseptiä ja antoi mulle kotiin näyteastiat jotka toimittaisin seuraavana aamuna terkkariin. Sain kuitenkin täksi päiväksi sairaslomaa. Päivystyksestä lähdin hakemaan Matiasta anoppilasta ja loppu ilta katseltiin rästissä olevia salkkareita.




Mä en itse henkilökohtaisesti pidä lasagnesta, mutta se on mun avomiehen suurta herkkua - mun tekemänä tietenkin. Sen lisäksi se on edullinen ja riittoisa vuokaruoka. Plussana myös, että se on nopea valmistaa ja eniten aikaa meneekin jauhelihan paistossa. Tässä on meidän suosima resepti:

1. Paista 750g jauhelihaa 2. Lisää joukkoon tomaattikastike ja lämmitä seos 3. Laita uunivuoan pohjalle kolme lasagnelevyä ja niiden päälle kerros jauhelihakastiketta. Sitten lisää toiset kolme lasagnelevyä ja niiden päälle kerros Dolmion vaaleeta lasagne kastiketta. Toista näitä kerroksia vuoronperään, kunnes kaikki kastikkeet on laitettu ja jätä päällimmäiseksi lasagnelevyt. 4. Lisää pinnalle juustoraaste 5. Pidä ruokaa uunissa 30 minuuttia 225 asteen lämmössä. 6. Lasagne on valmis tarjoiltavaksi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti